Dagens ridtur

2013-04-07 | 22:20:14 | Ezmeralda | 1 Kommentarer
Det blev en lite senare ridtur än vad jag hade tänkt mig eftersom jag var tvungen att skriva över hela min deckare på datorn och det tog några timmar kan man säga. Får verkligen hoppas att jag får bra betyg på den nu, så mycket tid som jag lagt ner!
 
Jag var på väldigt dåligt humör när vi gav oss ut då en grinig gubbe i stallet hade varit på mig igen och skällt och hotats. Jag vet inte riktigt vad han har emot mig... Turligt nog så var Ezmeralda extremt supersnäll. Vi kom förbi travbanan mycket snabbare än vi brukar och hon stannade bara några få gånger. Sen galopperade vi i uppförsbacken bortanför travbanan. Jag lät henne sträcka ut ordentligt och det var så otroligt härligt. Som att ingenting annat spelade någon roll. Bara hon och jag med fartvinden i håret. Underbara hästen ♥ När vi väl kom upp var hon lite andfådd men ville ändå springa ännu mer, sötisen. Men hon var så sjukt snäll! Vi kom till och med förbi grisarna utan en massa krångel. Visst, hon blev rädd, men när jag bad henne så gick hon ändå förbi. Det måste väl betyda att hon har börjat lita på mig mer under uteritterna?
 
Där uppe både travade vi och galopperade på en lång raksträcka. Det kändes som att hon blev rätt så fin i traven. Hon slappnade av fint i nacken, men liiite mer bakben hade inte varit fel. Men det kommer nog tids nog. Det var inte så längesen jag knappt kunde drömma om att ha henne i form när vi rider ut och nu har vi kommit en bit åt det hållet i alla fall. I galoppen blev hon lite springig och fattningen blev inte jättelyckad, men jag försökte samla ihop henne lite bättre och det kändes helt okej. Vi har en bit kvar där med, men snart så!
 
När vi kom tillbaka till stallet passade jag på att kratta lite på stallplanen så att det blev lite fint och Ezmeralda fick smaska i sig sin müsli och lusern. 
 
Men nu ska jag nog faktiskt ta och gå och lägga mig. Skolan börjar igen imorgon och ska man upp tidigt för att dra till stallet så ska man!
 
Godnatt på er!
 
Gammal bild

Kommentarer
» Malin

Fin bild! :)

2013-04-09 | 07:21:39
URL: http://malinottenback.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback