Fredag

2013-04-05 | 09:25:32 | Allmänt | 2 Kommentarer
Visst är det härligt med fredag! Även fast lovet nästan är slut nu... Vädret är i vilket fall fint och det tänker jag ta vara på :)
 
Igår longerade jag Ezmeralda en stund på kvällen. Det gick inte så jättebra... Hon sprang väldigt fort och kunde då inte riktigt bära upp sig själv så det blev väldigt vingligt och hon halkade mycket. Speciellt i galoppen hade hon svårt. Hon blev liksom jättelång och sprang som en tax nästan. Det är svårt att beskriva, men det såg jättekonstigt ut. Jag jobbade i alla fall med att få koll på tempot och då blev traven fin i alla fall. I slutet lyckades vi få till några hyfsade galoppsprång där hon faktiskt bärde upp sig själv så då nöjde vi oss. Lillan var jättesvettig så det var nog ett rätt nyttigt pass för henne!
 
Idag ska vi ut och rida. Det blir nog att vi rider ut idag med, man måste ju passa på medans vädret är fint! Nästa vecka kommer det att bli en massa regn så nu får vi ta vara på solen. Sen vet jag inte vad mer som kommer hända under dagen , men det återstår väl att se.
 
Ha en bra dag allihop!
 
 

Kommentarer
» Nanna Andersson

Vilken fin blogg du har :) Tycker din häst är väääldigt söt, hihi!

2013-04-05 | 10:02:58
URL: http://successen.blogg.se
» Camilla

haha det lät lite lustigt måste jag säga... Men gillar själv att jobba mkt från marken man ser saker så tydligt då..

SV: ja dte var jätte kul att han jobbade så fint, nu efter vår lilla motgång =D.. Skönt att den gick över så pass fort!!

2013-04-05 | 10:27:02
URL: http://bbqridtravare.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback