Första jobbdagen igår

2013-08-05 | 13:22:38 | Allmänt | 1 Kommentarer
Igår var första söndagen jag jobbade nere på travbanan. Förhoppningsvis kommer det många fler! Men det började inte jättebra när jag lyckades försova mig... Hade satt fem alarm på högsta volym och lyckades ändå inte komma upp i tid. Suck... Som tur var så lyckades jag slå hastighetsrekord och lyckades klä på mig, borsta håret och cykla ner till travbanan på ynka fem minuter!
 
De enda som märkte min försening var hästarna som både var hungriga och irriterade. Jag jobbade två timmar på morgonen innan jag kunde gå hem och äta frukost för att sen sticka tillbaks och lunchfodra vid 11. Efter det fick jag ett par timmar att vara hemma och fixa åt mina egna hästar bland annat innan jag vid 3-4 tiden skulle ner för eftermiddagsfodringen och det jobbigaste passet under dagen vilket innebar mockning av alla boxar, köra ut höbalar och vattendunkar till alla hagar mm. Efter tre timmars jobb var jag äntligen klar och kunde sticka hem och vila.
 
I vilket fall som helst var det roligt och man kände sig väldigt betydelsefull när man tog hand om hela stallet och hästarna helt själv. Visserligen var det några få som grejade lite i de andra stallen och de hjälpte mig några gånger att hitta saker och så men annars gjorde jag allt jobb själv. Jag blev också väldigt imponerad av hur väluppfostrade hästarna var. De jag jobbar för har till största delen tvååringar, men de var jättesnälla att hantera allihop, till och med Jumbles, den lilla tvåårshingsten.
 
 
Paljett på den översta bilden och Jumbles till vänster på den nedersta 

Kommentarer
» fridan

spännande! hur mkt ska du jobba där?? är det med mockning, fodring etc då?

sv: ja och helgerna finns ju fortfarande kvar :)

2013-08-06 | 19:43:06
URL: http://kaloescha.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback