Fredag

2013-08-09 | 11:24:38 | Allmänt | 1 Kommentarer
Det skulle hålla sig soligt och fint idag enligt väderprognosen och jag är verkligen jättetaggad på att få rida igen! Nu har hon fått stå nästan en vecka på grund av den där tappskon så det kommer antagligen att vara en supertaggad Ezmeralda att rida. Lovisa kommer idag så anatgligen får vi lite sällskap av henne och Gloi och det är ju alltid uppskattat. Antingen blir det en mysig uteritt eller så håller vi till på någon åker, det beror på vilket humör både jag och Ezmeralda är på.
 
Hovslagaren igår gick däremot inte jättebra. Ska jag vara ärlig så är det den sämsta gången på ett bra tag. Hon hoppade och slängde sig och kunde inte alls stå still, inte ens när framhovarna skoddes och det brukar alltid gå bra i vanliga fall. Som tur var så var hovslagaren verkligen jätteduktig och jag är grymt imponerad över hennes tålamod. Hon stressade inte upp sig och blev heller inte sur på Ezmeralda utan lät henne bara hålla på och tramsa tills hon lugnade ner sig. Tidvis var hon i alla fall lugn och snäll och bakhovarna gick faktiskt bättre än vanligt. Men jag skulle nog vilja säga att vi har en hel del träning framför oss innan nästa skoning...
 
 
Tjockishäst...

Kommentarer
» Elsa

Sv: Vad kul! Njae inte så jätte, lägsta intagningspoängen låg på 230, men det kan ändras väldigt mycket. Förra året var det 175 så det höjdes väldigt mycket i år :)

2013-08-09 | 11:42:36
URL: http://eventingbyelsa.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback