Halt häst och en lång promenad

2013-08-10 | 23:00:44 | Ezmeralda | 1 Kommentarer
Dagens uteritt med Lovisa gick inte direkt som vi hade planerat kan man säga. Vi hade tänkt rida till ett fint ställe och passa på att fota och filma lite där. Ezmeralda kändes lite stel och konstig när vi travade på vägen dit, men jag trodde att det bara berodde på att hon var stel och att jag hade en skumpig ryggsäck. Efter ett tag kändes det lite värre och då började jag misstänka att något faktiskt var fel.
 
Så fort vi kom fram så kollade jag igenom hennes hovar och gick och sprang lite med henne fram och tillbaka framför Lovisa och Gloi. Och min stackars prinsessa var halt! Inte jättemycket, men jag kunde ändå se rätt så tydligt att hon markerade och om man kollar på den lilla filmsnutten Lovisa filmade så ser man det ännu bättre. Usch alltså!
 
Vi tog lite kort och så ändå, men det var rejält med blinningar och andra äckliga kryp så vi var inte där jättelänge. Jag gick såklart med Ezmeralda på vägen hem, skulle aldrig utsätta henne för sån belastning när hon faktiskt har ont. Det verkar inte vara någon större fara med henne eftersom hon faktiskt sprangiväg när vi släppte dem i hagen, men det blir nog bra att hon får vila en vecka nu när vi åker bort och så kan jag sätta igång henne lite lugnt sen efteråt om allt verkar bättre.
 
Sötisen!

Kommentarer
» Maja

Vad tråkigt att hon var halt! :(

2013-08-11 | 11:27:39
URL: http://twinphoto.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback