Kvällspromenad

2013-08-22 | 23:07:30 | Ezmeralda | 0 Kommentarer
Nu efter skolan spenderade jag ett bra tag med att städa i stallet. Det tog sjukt mycket längre tid än jag väntat mig och jag hann bara med boxarna golvet i båda boxarna och börja skura väggarna och klubban i Glois box. Blev inte klar så det får jag fortsätta med imorgon. Turligt nog såg Ezmeraldas box betydligt renare ut och jag tror att det bara är två av väggarna i hennes box som behöver skuras. 
 
Vid åtta-tiden tog jag med båda hästarna ut på en lång, men välbehövlig promenad. Jag vet inte vem som tyckte det var jobbigast, de eller jag, haha. Gloi var rätt seg till början och hängde inte alls med i vårt tempo men han piggnade till efter kanske halva rundan och då gick det bättre. Båda hästarna skötte sig jättefint, utom när vi skulle förbi travbanan då... Vi hade sprungit lite en bit innan och jag antar att Ezmeralda blev lite uppspelt av det för sen hoppade hon till för minsta lilla grej, visade upp sig som bara den för alla andra hästar vi såg och var allmänt svår att gå med. Värst var det när vi skulle förbi ett ställe där travbanan håller på att bygga nya rasthagar. Båda hästarna bara stelnade till och frös fast i marken när de såg de superläskiga slangarna och grävmaskinen som stod där. Det tog mig ett bra tag att övertyga dem att det faktiskt var ofarligt att gå förbi.
 
När vi kom tillbaka var det rätt så mörkt och hästarna verkade hyfsat trötta. Nöjda över sin nya hage var de i alla fall! Så gulligt att se dem traska iväg sida vid sida med mularna begravda i det smaskiga gröna gräset.
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback