Mysig uteritt

2013-08-21 | 22:35:53 | Ezmeralda | 0 Kommentarer
Idag så tog jag Ezmeralda i longerlinan och satte mig barbacka på den lilla islandshästen för en mysig skrittur i skogen. De har ju knappt gått alls på ett bra tag nu när Ezmeralda varit halt, tappat skor och vi dessutom varit bortresta så vi körde bara en kort runda på ca 20-30 minuter. Supermysigt var det i vilket fall och båda hästarna var positiva och glada. Gloi var aningen pigg bara, med andra ord så taktade han sig igenom hela rundan, men det är väl sånt man får räkna med nu när de mest gått i hagen och skrotat antar jag.
 
Ezmeralda gick jättefint och markerade inte alls vad jag kunde se. Vi travade en bit i skogen och det tyckte hon var roligt och sprang på som bara den. Ingen hälta där inte! Antagligen var det bara att hon hade vrickat sig lite eller smällt i benet i något i hagen. Jag ska fortfarande ta det lugnt med henne och promenera, jogga och longera henne de kommande två veckorna så att jag verkligen är säker på att hon mår bra innan jag börjar rida henne igen. Men jag är i alla fall jätteglad över att hon mår bra igen!
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback