God jul!

2013-12-24 | 19:43:11 | Allmänt | 0 Kommentarer
Hoppas att ni allihop har haft en jättehärlig julafton med familj och vänner, julmat och många fina presenter. Själv har jag haft en jättemysig julafton trots det hemska vädret. Jag var ju sjuk nästan hela veckan och lyckades turligt nog bli frisk tills igår så att allt blev gjort i tid ändå och julen behövdes inte spenderas i soffan som jag fasat.
 
Jag var ute på en supermysig julaftonsritt tillsammans med bästa vän imorse på två helt galet pigga hästar. De har ju fått stå hela veckan nu när jag varit sjuk och i och med att det blåste helt sjukt mycket så var crazynivån på dem enormt hög, speciellt Ezmeralda. Vi lät dem trava av sig den mesta energin i en lång uppförsbacke och efter det var de lite lugnare tack och lov. Det var i vilket fall väldigt mysigt och när hon gjort av med den mesta överskottsenergin var Z väldigt arbetsvillig och trevlig att rida.
 
Nu planerar jag att mest ta det lugnt i mellandagarna och resten av lovet. Jobba lite extra, motionera min häst ordentligt och bara ha det bra utan några krav. Ska passa på att ta tag i lastträningen med Ezmeralda nu när jag verkligen har tid, det skulle ju vara roligt att kunna åka iväg och träna igen.
 
 
 
Har inga julbilder från i år så jag bjuder på den här från förra året. God jul allihop!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback