Bästa hästen!

2013-02-27 | 21:28:41 | Ezmeralda | 0 Kommentarer
Idag longerade jag som sagt Ezmeralda. Det gick jättebra! Tror aldrig hon har lyssnat så bra på mig i longeringen förut.
 
Hon var framåt, men inte sådär överdrivet pigg som hon brukar vara. Rätt så skönt faktiskt. Jobbade med att få ut rumpan eftersom hon gärna ramlar lite inåt på volten. Sen körde vi lite tempoväxlingar och galoppfattningar. Hon lyssnade fint på mina signaler och var jättebra i formen. Hade henne bara väldigt löst inspänd, men hon gick ändå ner stadigt och fint med bakbenen under sig. Bästa Zessan!
 
Efteråt var hon helt spak och jättetrött. Gick en promenad med henne och hon lunkade bara en bit efter mig som en stor hund i koppel. Så söt ♥
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback