Hovslagaren och uteritt

2013-02-26 | 18:45:08 | Ezmeralda | 3 Kommentarer
Måste börja med att säga att jag är sjukt stolt över min fina prinsessa. Hon skötte sig mycket bättre än jag hade väntat mig! Alltid roligt att bli positivt överraskad.
 
Hovslagaren var lite tveksam när han kom. Kan inte säga att jag var förvånad efter hur hon betedde sig sist. Trodde faktiskt inte att han skulle våga sig tillbaka... Men det gick jättesnabbt och smidigt. Jag stod och borstade henne i ansiktet med hennes favoritborste medans han höll på. Hon höll sig lugn och bråkade bara väldigt lite på ena bakhoven. Det var absolut ingen fara, hade kunnat vara så mycket värre. Hovslagaren tyckte också att skötte sig fint och sa att med lite mer träning är hon perfekt. 
 
 
Sen red vi ut en sväng i det fina vädret. Det blev bara en liten runda eftersom hon inte blivit riden på drygt två veckor nu. Hon kändes jättefräsch och fin med massor av positiv energi.
 
I början krånglade hon lite när vi skulle ut från stallplanen. Med både en läskig unge i reflexjacka med en spade och hingsten ute var det lite svårt att få henne att fokusera... Efter en hel del backande kom vi äntligen ut från stallplanen. Man kan säga att Zessan var väldigt stolt över sig själv efter att ha vågat gå förbi den läskiga ungen. Hon frustade och kråmade sig som bara den. Haha sötisen!
 
Framåtbjudning hade hon gott om och hon sökte sig ner för att ta stöd på bettet. Jättefin var hon! I traven blev hon jätteglad att få springa så det gick rätt så fort. Men när jag samlade ihop henne lite mer blev hon riktigt fin. Sammanlagt en jättemysig ridtur i skritt och trav.
 
Efteråt när jag pysslade om henne var hon jättetrött och stod och gäspade. Så gulligt!
 

Kommentarer
» Thea

Åh, vad söt lilla Ezmeralda är.
Vill du göra ett länkbyte?
I min blogg får du följa mig och min D-ponny Virvelvind, ett envist busigt sto. Skimmel, supersnäll men bockar lite då och då när hon känner för det.
Ungponny 6 år. Annars älskar jag smink, mode och allt som har med kläder att göra. Låter jag, eller min blogg intressant? Då får du gärna höra av dig om länkbytet, kram! :)

Svar: Tack så mycket! Jag gör gärna ett länkbyte!
hopelessdreaming.blogg.se

2013-02-26 | 20:44:05
URL: http://www.thheapersson.blogg.se
» Victoria

sv: Tack så mkt!

2013-02-26 | 21:35:01
URL: http://victoriahavelid.blogg.se
» Sofie

Sv: Tack så jättemycket! Vad fin blogg du har! Så söt bild här över i inlägget också, jag tycker alltid att det är så roligt att ta kort när hästarna gäspar! ;)

Svar: Tack! och visst är det, de ser så söta ut :)
hopelessdreaming.blogg.se

2013-02-26 | 22:41:20
URL: http://sofiejansson.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback