Presentation

2013-02-19 | 16:36:00 | Allmänt | 0 Kommentarer
Hej! Kul att du har hittat in på min blogg! Här kommer en liten presentation av mig och Ezmeralda.
 
Jag heter då Elin och är 15 år gammal sen de 12:e februari. Bor på en bondgård i Fotskäl mitt ute i ingenstans och här trivs jag rätt bra. Vi har en väldig massa får, några kor, höns, katter, en hög kaniner och så min lilla häst då. På fritiden är jag i stallet – såklart – men också med vänner, spelar gitarr eller bara lyssnar på musik. Älskar att fota och när jag har tid är jag ibland ute med min systemkamera, en Nikon D3100, och tar kort. Man kan väl säga att jag är en rätt vanlig tjej, eller jag vet inte. Sånt kanske man inte märker själv haha :)
 
Men nog om mig och över till min fina bebis. Ezmeralda är korsning P.R.E och Svenskt Halvblod och man kan säga att hon har fått det bästa av två världar. Hennes mormor gick Svår hoppning och hennes pappa är bara wow. Zessan är född 2008 så hon blir 5 år i år och den 14 september förra året kom hon hem till mig på riktigt efter 3 provridningar och en massa trassel. Hon var innan bara riden periodvis och inte så mycket så vi håller på för fullt med att sätta i gång henne och bygga muskler, men det går rätt segt. Sen har hon kommit in i trotsåldern också och ifrågasätter allt man gör så att uppfostra henne är inte det lättaste! Men vi kämpar på och det känns som att vi har kommit en bra bit redan. Vänta bara och se hur framtiden kommer att bli!
 
Vad som däremot är säkert är att vi har ett fullspäckat år framför oss, med mycket kul inplanerat. Och på den här bloggen kommer ni att få ta del av våra stunder tillsammans! Kommer att försöka hålla uppdateringen så bra som möjligt med varierande inlägg och minst två om dagen. Ska snart få min design fixad av bästa Johanna, så när den finns där den ska börjar jag blogga på riktigt. Klicka gärna in här nån gång ibland!
 
// Elin & Ezmeralda
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback