Dagen

2013-07-02 | 00:05:08 | Ezmeralda | 1 Kommentarer
Idag har jag hunnit med både att lastträna, rida ut och promenera med Ezmeralda och på toppen av det även varit hos tandläkaren och dragit ut en tand, därav den rätt så dåliga uppdateringen.
 
Lastträningen finns det inte mycket jag kan säga om mer än att det gick jättebra. Jag gjorde precis som jag hade planerat och det var inga problem alls. En sån duktig häst jag har! Hon tvekade inte ens utan följde snällt med mig in som om hon inte gjort annat i sitt femåriga liv. Vi tog en promenad efteråt och där var hon rätt så tjafsig och jobbig, skulle hela tiden hålla på och knuffas och försöka gå om mig.
 
Nu på kvällen red jag och mamma en sväng i regnet. Vi blev väldigt blöta kan man säga, men det är liksom standard för oss numera eftersom vi alltid lyckas välja de sämsta tillfällena att rida på, haha. Jag red med det gamla bettet på ett av Charms gamla träns jag beslutat mig att ta upp då jag bara fick dåligt samvete av att låta så fina grejer ligga och samla damm i en gammal kartong. Det var egentligen ingen alls skillnad på hur hon var i munnen så jag tror inte att det nya bettet har något med saken att göra. Så länge hon är avslappnad går det jättefint och bra, men så fort hon stressar upp sig det minsta lilla blir hon hård i munnen och bara drar. De stunderna hon var avslappnad gick det jättefint, medans det andra stunder var helt bedrövligt. Den där Maria-träningen på söndag är välbehövlig kan man säga!
 
 
 

Kommentarer
» Maja ~ Ryttarinnornas

Härligt att lastningen gick bra! :D

2013-07-02 | 19:33:46
URL: http://ryttarinnornas.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback