Godmorgon

2013-06-14 | 09:04:00 | Allmänt | 3 Kommentarer
Vädret idag ser faktiskt inte alls trevligt ut. Regn och mulet så långt ögat kan nå... Nej, idag blir det nog mest att hålla sig inomhus skulle jag tro.
 
Ezmeralda ska inte ridas idag utan hon får vila lite efter hoppträningen igår så kör vi på igen imorgon. Jag tror att jag bara tar en lugn promenad med henne ikväll så att hon får sträcka på benen lite. Dessutom är det nog bäst för mig också att inte ta kål på mina fötter på en gång igen. Hade mina ridstövlar för andra gången på träningen igår och nu har jag tumnagelstora blåsor på båda hälarna. De sitter jättenyggt och börjar bli skönare, men fortfarande är de otroligt stela och hårda på vissa ställen... Hoppas verkligen att de mjukar upp sig snart!
 
Nu har vi dessutom ingen sadel som passar heller så det kommer nog bara att bli barbacka som gäller tills vi hittat en ny. Igår lämnade vi alltså tillbaks båda de sadlarna vi lånat från Fjärås eftersom ingen av dem kändes helt bra. Den ena var i bra storlek, men kändes sjukt hård och obekväm att rida i och den andra var mjukare fast jättestor och hade en rätt så gräslig grönaktig färg. Visserligen går dressyrsadeln att använda om det skulle behövas, men helst inte.
 
Vad ska ni ha för er en regnig dag som den här? Eller har ni kanske sol där ni bor?
 
 
 

Kommentarer
» Annika

Fin bild :)

2013-06-14 | 10:13:02
URL: http://blogofphoto.webblogg.se
» Tilde

vi har inge regn här men mulet och blåsigt :( det blir nog bara en kort sväng till stallet sen hem och titta på serier ;)

2013-06-14 | 12:23:54
URL: http://tiildew.webblogg.se
» Maja ~ Ryttarinnornas

Det ska regna här, men det är bara mulet och så blåser det såhäääääär mycket :o

2013-06-14 | 15:26:57
URL: http://ryttarinnornas.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback