Inköpt

2013-06-25 | 06:13:00 | Utrustning | 2 Kommentarer
De här två grejerna är vad jag fick med mig från Hööks igår, precis det jag hade tänkt alltså och inga spontanköp. Sen köpte mamma en hjälm till sig också. Är jättenöjd med mina grejer i alla fall!
 
Vi velade en del om vad för bett det var vi skulle ha och vilken storlek och tjocklek. Den stackars expediten fick stå ut med alla våra virriga frågor, haha. Bett är inte direkt min starka sida, har ingen större erfarenhet och kan i princip ingenting. Mamma är inte direkt mycket bättre heller... Valet stod mellan ett vanligt tredelat och ett tredelat eggbett och det slutade med att eggbettet fick följa med hem eftersom jag var väldigt sugen på att testa att rida Ezmeralda på ett sånt. Det ska tydligen vara lite lättare för hästen att ta stöd på bettet och minska risken att hästen gapar när man tar i tygeln. Förhoppningsvis så funkar det bra nu också!
 
 
Sen så fastnade jag vid en Lamicell Swarovski hjälm som bara var så galet snygg. Den sitter grymt bra på mig och är verkligen jätteskön. Den väger nästan ingenting, har bra ventilation och går dessutom att ställa in storleken på. Jättebra om man vill ha en mössa under eller något på vintern. Kan verkligen tipsa om den här hjälmen, så sjukt snygg! Nu vill jag verkligen inte ramla av och slå i huvudet någon mer gång...
 
 
 
 

Kommentarer
» Maja ~ Ryttarinnornas

Åh, det där hjälmen är så snyyyg! :o :D

2013-06-25 | 10:21:04
URL: http://ryttarinnornas.blogg.se
» Maja ~ Ryttarinnornas

Men vad tusan, snyyygg*....

2013-06-25 | 10:21:21
URL: http://ryttarinnornas.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback