Ridit i bara grimma...

2013-06-24 | 22:27:33 | Ridpass | 2 Kommentarer
...igen idag! Knöt fast två grimskaft i grimman och kravlade mig upp på min lilla häst som förvånansvärt nog stod helt stilla. Sen red vi runt i hagen och fortsatte jobba på att hon skulle lyssna för mina vikt och rösthjälper. Det gick faktiskt jättebra! Hon lyssnade jättefint och jag kunde ha grimskaften lösa större delen av tiden. Till och med halterna var bra idag. Vi travade några små bitar och det funkade helt okej det med. Hon tog det lugnt och saktade av så fort jag bad henne om det.
 
Måste bara säga att min häst bara är bäst! Andra gången vi försöker oss på det här och det går redan klockrent. Snart är det nog dags att byta och testa med repgrimman istället skulle jag tro. Jag vet inte vad ni tycker, men enligt mig så är det absolut häftigaste med hästar att kunna rida med så lite utrustning som möjligt. Jag har jättestor respekt för såna som kan rida sina hästar helt lösa och ändå ha full kontroll. Sjukt coolt!
 
 
Bild från idag

Kommentarer
» Evelinn Bladström

Vilken söting till häst du har :D

2013-06-25 | 00:11:28
URL: http://evelinnbladstrom.blogg.se
» Tilde

jag håller helt med! När min häst ska sättas igång är det repgrimma och barbacka som gäller! Men de allra coolaste skulle ju vara om man kunde rida med bara halsring... om ens det :D

2013-06-25 | 18:50:41
URL: http://tiildew.webblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback