Tappat en sko

2013-06-04 | 23:00:46 | Allmänt | 3 Kommentarer
Jag och mamma hade precis hämtat hästarna ur hagen för en ridtur när jag märkte att Ezmeralda inte gick rent. Det visade sig att hon tappat en sko på vänster fram. Suck... Förhoppningsvis hinner hovslagaren komma hit innan torsdag nästa vecka eftersom vi ska åka på vår första hoppträning då. Det vill man ju inte direkt missa! Under tiden får vi väl passa på att ta igen allt jobb från marken som vi slarvat lite med sen hon fick komma ut på bete. Det är nog välbehövligt det också.
 
Mamma och Gloi stack iväg på sin ridtur ändå och jag och Ezmeralda tog en promenad istället. Hon var verkligen jätteöm i hoven så vi gick inte omkring en massa på vägen utan det blev att jag tog med henne ner till den halvfärdiga beteshagen och lät henne beta där i solen. Jättemysigt var det!
 
Nu ska jag nog dra och lägga mig. Det är skolavslutning imorgon och jag behöver nog vara utvilad för att vi inte ska göra bort oss totalt när vi spelar inför hela skolan. Godnatt på er alla fina!
 
 

Kommentarer
» Evelinn Bladström

Vill du bli Månadens hästblogg och nå ut till ännu flera hästintresserade ungdommar genom DIN blogg?

Var med och tävla om att bli månadens hästblogg hos www.evelinnbladstrom.blogg.se
Du har chans att vinna en beskrivning om din blogg samt så får din blogg ännu flera läsare!
För att delta så kommentera detta inlägg:
http://evelinnbladstrom.blogg.se/2013/june/manadens-hastblogg.html#comment

Förlåt om du inte vill ha såna här kommentarer, men jag såg ingenstans att du inte ville ha det i din blogg.

Ha en fortsatt grym dag och rid väl! :D
M.v.h. Evelinn Bladström

2013-06-08 | 14:11:35
URL: http://evelinnbladstrom.blogg.se
» vanja

vilken jätte fin häst :)

2013-06-08 | 14:55:33
URL: http://vvanja.blogg.se
» Jenny

Tappskokurs? =)
Jag har aldrig testat det själv, men sett kunniga människor slå på tappskor och jag tror jag hade löst det rätt bra om jag vart tvungen, utan kurs.
Men en kurs är ju en väl investerad slant, hittar man bara skon i hagen så är det snabbt gjort att sätta tillbaka den. Det händer ju liksom då å då att de åker av de rackarna =P

2013-06-09 | 18:52:40
URL: http://jennyochjag.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback