Två ridpass på en dag

2013-06-18 | 23:32:50 | Ridpass | 1 Kommentarer
Min stackars prinsessa fick stå ut med att matte red två gånger idag, något hon inte riktigt blev jätteglad över... Det var inte meningen att det skulle bli så egentligen, mn planerna ändrades lite.
 
På dagen var vi ute tillsammans med Sanna & Gloi på en rätt så lån runda i mestadels skritt eftersom det var så sjukt varmt och en massa insekter överallt. Båda hästarna skötte sig jättefint ända tills vi skulle förbi grisarna. Där blev de helt hysteriska och ville inte alls gå förbi. Vi hoppade av och ledde dem förbi, men det gick nästan inte det heller. Lite konstigt med tanke på att jag red förbi där igår med båda hästarna utan några problem alls, men det är väl sånt som händer. Annars en väldigt mysig ridtur.
 
Sen fick jag reda på att vi skulle åka och prova en sadel i Hajom så det var bara att ta in Ezmeralda igen en dryg timme efter den förra ridturen och lasta henne. Vi provade två sadlar, en läder och en syntet men båda var för små för mig. De låg bra på henne, men min sits blev verkligen hemsk och det kändes jättevingligt när sadeln var så liten. Jag red inte så länge där, bara tillräckligt för att känna på båda sadlarna. Hon blev hyfsat fin i traven efter ett tag så den blev jag rätt nöjd med. Galoppen däremot var katastrof. Hon studsade i fattningarna och var allmänt ofokuserad. Vet inte om det kan ha varit på grund av sadeln, men hon har ju varit väldigt jobbig i galoppen på sistone och att jag inte alls red speciellt bra idag hjälpte nog inte direkt. Det är nog dags att boka in lite nya Maria-träningar skulle jag tro.
 
Lastningen på vägen hem var verkligen inte någon positiv upplevelse. Ezmeralda var trött och tjurig och ville inte alls gå på den där tranporten. Hon höll på att vrida sig som en mask, backa och försöka gå över mig och jag tappade tålamodet helt totalt. Tillslut fick vi hjälp att testa att ta ett rep bakom henne och då gick hon bara på direkt, så fort de nuddade henne med det. Fick lite lastningstips av dem som jag ska testa till nästa gång.
 
 
 
 

Kommentarer
» Maja ~ Ryttarinnornas

Vad synd att sadlarna inte passade dig så bra, men ni hittar säkert en som passar båda er ;)

2013-06-19 | 09:07:05
URL: http://ryttarinnornas.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback