Ett halvår tillsammans!

2013-03-14 | 07:14:00 | Ezmeralda | 2 Kommentarer
Idag har jag och Ezmeralda haft exakt 6 hela månader tillsammans. 6 månader fulla av bråk, glädje, blod, svett och tårar. Men det har varit värt det. Varenda stund har varit värt det.
 
Jag har fått stå ut med ändlösa rader av blåmärken, skrapsår, blodiga sår och till och med en hjärnskakning. Och om jag fick gå tillbaks i tiden skulle jag göra exakt samma sak en gång till. För den här lilla hästen är värd allt av det. På 6 månader har hon gått från en hispig liten fyraåring som inte litat på någon till en (snart) femåring som följer mig vart jag än vill gå. I alla fall så länge jag är på marken... ;-)
 
Den första tiden hade jag knappt någon kontroll över henne på marken. Hon försökte köra med mig, dra iväg och lyssnade knappt alls. När jag red kunde jag inte känna mig trygg eftersom hon kunde hoppa och sparka lite som hon ville. Vi kunde inte rida ut utan ledare. Hon var ständigt nervös och slappnade nästan aldrig av.
 
Idag känner jag knappt igen henne. Zessan och jag rider ut långa turer och galopperar ute i skogen. Hon litar på mig från marken och lyssnar jättebra. Oftast i alla fall. Vi åker iväg och tränar utan problem och det går bara bättre och bättre. Hon kan stå i evigheter med huvudet i min famn medans jag kliar henne i pannan.
 
Sen att hon har lite egen personlighet är bara kul. Hon kan vara grinig eller bara jäklas med mig för att hon känner för det. Men hon är aldrig elak. Oavsett vad folk kan säga om henne så är min lilla häst en underbar liten tjej. Om de inte förstår sig på hennes små speciella egenheter är det deras förlust. 
 
Jag hoppas att vi får många fler månader tillsammans! Älskar dig Ezmeralda!
 
 
 

Kommentarer
» Annika

Fin häst :)

2013-03-14 | 14:52:41
URL: http://blogofphoto.webblogg.se
» Linn Hagstedt

Allt bra?

2013-03-15 | 07:48:21
URL: http://linnhagstedt.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback