Fullt upp

2013-03-24 | 13:40:00 | Allmänt | 0 Kommentarer
Hittills har jag faktiskt hunnit med väldigt mycket idag. Känns alltid lika bra när man håller igång och har fullt upp :)
 
Först på morgonen blev det stallet som vanligt. Fodring och utsläpp. Zessan var så nöjd så med att stå ute i hagen med sina kompisar och tugga hö i solskenet. Sen hann jag med att träna en timme, städa hos mina sjuka kaniner som bor inne och dammsuga huset.
 
Fick höra av Linda (hon som har Betty) att det var någon slags islandshästuppvisning nere i ishallen så jag och lillebror gick ner för att titta. Det var faktiskt jättekul! De skulle visa upp hästarna uppsuttet i olika gångarter och så fick de poäng för hur bra steg hästen hade och sånt. Vi fick se en massa olika varianter av islandshästar och det var väldigt intressant tyckte både jag och Svante. Nu vet vi lite mer hur vi ska göra med Gloi, haha :)
 
Just nu mellanlandar jag hemma en liten stund, men ska snart dra mig bort mot stallet för att rida ut Ezmeralda i det fina vädret. Det blir en lite längre runda eftersom vi har gott om tid. Marken har faktiskt hunnit tina lite i solen så vi kanske kan få travat och galopperat lite mer i dag. Man kan ju alltid hoppas...
 
Sen kanske Glois ägare ska komma hit idag också. Det är inte bestämt om det blir idag, men hon vill se hur han kommer att få bo och vad för hästar han kommer att få gå med. Men det kanske blir en dag i veckan istället, vi får se.
 
Ha en fortsatt bra söndag allihop!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback