Gårdagens dressyrlektion

2013-03-04 | 12:55:00 | Ezmeralda | 0 Kommentarer
Igår var hon helt fantastiskt fin. Hon kändes framåt och bra i formen större delen av passet vilket är ett stort framsteg. Vi jobbade mycket på volter, med att forma och flytta för skänkeln. Även galoppen gick mycket bättre än vanligt. Fattningarna blev bättre och Maria gav mig ett spö att använda när hon skjuter ut ytterbogen eftersom jag inte riktigt kommer åt den ordentligt med skänkeln. Det gick jättebra och hon kändes så sjukt fin i galoppen.
 
I slutet gjorde vi lite skänkelvikningar, vilket Ezmeralda tycker är jättevårt. Men vi kämpade på och fick till några hyfsat bra i alla fall. Maria gav oss i läxa att träna mycket skänkelvikningar hemma när vi rider ut. Annars var hon jättenöjd med oss och tyckte att hon aldrig sett Ezmeralda gå så bra för mig innan.
 
En liten kul sak är att vi träffade Ezmeraldas halvbror igår. Hon som hade honom skulle rida lektion efter mig och började skritta fram medans vi fortfarande höll på. Han hette Levito P, var renrasig P.R.E och jättemaffig. Han var mindre än Ezmeralda, men mycket kraftigare. Det var ett lite kul sammanträffande.
 
 
 
 
Gammal bild

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback