Långfredag!

2013-03-29 | 08:40:34 | Allmänt | 5 Kommentarer
Nu börjar påsken på riktigt! Eller jag vet inte... Räknas skärtorsdagen till påskhelgen?
 
Det spelar väl ingen roll egentligen. Hittills idag har jag varit borta i stallet och fodrat och släppt ut min prinsessa. Hade lite extratid innan Mikael kom så jag passade på att städa lite. Det såg inte direkt jättefint ut. Men nu är alla täcken, schabrak och liknande vikta och ligger i prydliga högar. Gången är ren och välsopad och alla småprylar som har legat lite överallt är på sin plats nu. Det känns jättebra med lite ordning för en gångs skull!
 
Jag har faktiskt rätt så mycket planer för dagen. Först så har jag lyckats övertala pappa att köra mig bort till Horred en sväng. De har hästloppis på Ekens Ridcenter och jag tänkte passa på och försöka få tag på några saker vi verkligen behöver. Speciellt ska jag leta efter stigbyglar, stigläder och en sadelgjord, det är saker som verkligen behövs. Men vi får väl se vad jag kommer hem med!
 
Sen så ska Glois ägare komma idag. Hon är noga med att han ska få det bra och vill se hur det ser ut med stallet och hagar och så. Hoppas att hon tycker att det ser bra ut! Speciellt nu när jag har städat och allt, haha. Men det känns faktiskt väldigt bra att hon tar sig tid för att komma och kolla, då vet man att hon bryr sig om hästen och inte bara vill bli av med den. Har också fått veta att de ska ta dit sin hovslagare 10 april för att ta bort broddskorna och efter det kommer vi att få hämta hem honom! Ska bli grymt kul!
 
Linda och Betty ska starta sin första dressyrtävling idag! Visserligen bara en clear-round men ändå. Mamma och jag funderade lite på att åka ner och kolla, men det beror helt på om hon har tid. Hon hade tydligen väldigt mycket att göra idag och det blir ju så när lamningen är i full gång. I vilket fall så håller jag tummarna för dem och hoppas att det går jättebra! Nästa gång kanske jag och Ezmeralda också vågar oss på att vara med, vem vet...
 
Zessan ska jag rida ut på. Det blir nog inte en jättelång runda, men tillräckligt för att hon ska få springa av sig ordentligt. Hon har så grymt mycket energi just nu och vill bara springa hela tiden. Troligen är hon lika glad för att det äntligen är vår som jag!
 
Hoppas att ni får en jättebra långfredag allihop!
 
 
 
 

Kommentarer
» mergimtare ♛

Supersöööt blogg :) ♡
..har du kanske lust att göra ett bloglovinbyte?:)

2013-03-29 | 08:57:03
URL: http://meeergimtare.blogg.se
» aliengirl- art is my life

Sv: Ja, det är så sjukt. :O
Min yngsta kusin har en dotter som ä 1 år med, och hon tänker inte alls låta sin dotter ta hål i öronen, det är bättre att vänta tills hon är äldre så hon kan bestämma själv!

Så kul med loppmarknader. :D

2013-03-29 | 09:48:02
URL: http://aliengirllouise.blogg.se
» Lollo

Fin blogg :)
Kika gärna in på min och skriv vad du tycker!
lovisamagnusson.blogg.se

2013-03-29 | 09:49:01
URL: http://lovisamagnusson.blogg.se/
» benedit ♥

fin bild!

sv; ja visst var den fin! :)
vad ska du göra under påsklovet? :)
kram

2013-03-29 | 10:47:54
URL: http://moufieeh.blogg.se/
» Cornelia Johansson

Fina bilder! Jättesöta hästar!
kram

2013-03-30 | 09:57:35
URL: http://corresliv.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback