Mysig uteritt

2013-03-22 | 20:40:02 | Ridpass | 1 Kommentarer
Idag red jag och Zessan ut en lite längre runda i det fina vädret. Hade inte så stora krav på henne utan vi lunkade mest runt och hade det mysigt. Det var inte helt fel det heller!
 
Hon var aningen nervig och studsade till för allt möjligt, men det var inte så farligt. Framåtbjudningen fanns där hela tiden och hon bråkade inte alls. Öronen var spikade framåt och hon tyckte att det var jättekul. Sen lyssnade hon helt okej på mig också. Jag kunde flytta henne några steg i skänkelvikning åt båda hållen och det funkar inte alltid när man rider ut. Eftersom marken fortfarande är så hård så skrittade vi mest, men vi passade på att trava och galoppera lite varje gång vi red förbi en åker. Hon var faktiskt väldigt fin i både traven och galoppen. Pigg och framåt, men ändå inte springig. Jättehärligt!
 
Sen idag så har mamma varit på granngården och köpt både betfor, lusern och en ny slags saltsten. Så nu får vi hoppas att nya matvanor kommer att få lilla prinsessan att tjocka till sig lite! Fast så som hon äter borde hon redan vara smällfet...
 
Det har dessutom verkligen börjat bli mycket ljusare nu. Solen var uppe under hela tiden vi red och den gick inte ner förrän jag cyklade hem från stallet vid halv sju nån gång. Lite vår på det så kommer det bli perfekt!
 
 
 

Kommentarer
» Anonym

Vilken underbart fin häst du har! Så mysig bild :)

Svar: Tack så jättemycket!
hopelessdreaming.blogg.se

2013-03-23 | 14:23:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback