Promenad i mörkret

2013-03-07 | 22:26:37 | Ezmeralda | 0 Kommentarer
Skippade uteritten idag eftersom det blev för mörkt och kändes inte så roligt att ge sig ut och rida eftersom Ezmeralda kan bli extra hispig att rida ut på när det är mörkt.
 
Istället gick vi en promenad ner på den gamla bron över ån och sen tillbaks. Och jag kan bara säga att hon var jätteduktig! Kunde ha henne lös längre stunder och hon lunkade efter mig lugnt och fint. I vanliga fall brukar hennes uppmärksamhet vara lite här och var, men idag koncentrerade hon sig rätt så bra på mig. Stannade henne, flyttade bakdelen, ryggade och det funkade fint. Skönt när hon är så fin att hantera från marken!
 
När vi gick på bron över ån blev hon lite stressad. Zessan är extremt rädd för vatten och speciellt om det är mörkt. Så hon blev lite nervös och stirrig just när vi gick över, men det var verkligen inte farligt. Andra gånger har hon försökt släpa över mig för att komma över det läskiga vattnet så fort som möjligt, men idag gick hon snällt jämte mig.
 
Efteråt pysslade jag om henne på gången och sötisen stod och gäspade. Klassisk Ezmeralda, haha :)
 
Men nu ska jag dra mig mot sängen så godnatt på er allihop!
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback