Barbackadressyr

2013-05-31 | 17:24:29 | Ridpass | 1 Kommentarer
Det blev ett kort dressyrpass barbacka istället eftersom jag i sista minuten skaffade mig lite fler planer för kvällen. Vi höll väl på knappt en halvtimme, men det räckte väldigt bra. Det var väldigt varmt och hon blev jättesvettig redan efter kanske 10 minuter.
 
Hon var mjuk och lugn redan när jag började trava igång henne och lyssnade otroligt fint. Jag bara satt där helt förvånad för att hon var så avslappnad och hittade in i formen nästan direkt. Vi fick med bakbenen helt okej, men jag hade kunnat önska lite mer. Galoppfattningarna blev lugna och fina och mestadels rätt galopp. I början blev det fel några gånger för att jag inte lyckades få in ytterbogen på henne men det är sånt som händer. Hon ville gärna gena och göra snäva svängar i galoppen och för att slippa det red jag volten som en fyrkant istället och då blev det bättre. Galoppen kändes rund och avslappnad och hon var verkligen jätteduktig.
 
När det väl gick så bra ville jag inte hålla på och traggla utan låta det sluta när det gick som bäst. Vi travade av på en stor åtta med skrittövergångar på medellinjen och det funkade helt okej. Sammanlagt så är jag jättenöjd och hon kändes verkligen helt klockren idag hela passet igenom.
 
Nu ska jag dra hem till Sanna för att ha mys och tjejkväll så några mer inlägg idag blir det inte. Imorgon kommer uppdateringen antagligen också vara dålig då vi ska iväg och uppträda på en konsert. Men jag ska försöka få in något snabbt inlägg i alla fall.
 
 

Kommentarer
» Ponnydressyr - Sara

Sv: ja fyy! :(

2013-06-01 | 21:33:52
URL: http://ponnydressyr.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback