Dagens planer

2013-05-18 | 07:41:36 | Allmänt | 3 Kommentarer
Godmorgon på er allihop där ute i sommarvädret! För ni tänker väl inte hålla er inomhus en sån här fin dag eller? Det är lika bra att passa på för det ska ju regna igen på måndag... Usch!
 
Igår försökte jag hålla mig ute så mycket som möjligt, därav den dåliga bloggningen. Jag och Ezmeralda skulle ta en promenad men det blev att vi passade på att förena nytta med nöje och ta med en slägga ner till den stora sommarbeteshagen för att jobba lite. I princip alla stolpar var lösa så det är en hel del jobb att göra innan hästarna kan gå där. I början tyckte Ezmeralda att det var sjukt läskigt när matte bankade på stolparna och for iväg åt alla möjliga håll. Men skam den som ger sig så 10 minuter senare hade hon vant sig och lät mig banka bäst jag ville medans hon underhöll sig med gräset. På ca 45 minuter hann vi igenom nästan halva hagen så det var rätt bra jobbat faktiskt!
 
Hästarna fick byta hage sen också till en annan ungefär likadan som de gick i innan. Inte så stor, men det duger tills den stora är färdigstängslad.
 
Idag är jag uppe tidigt för att jag och mamma ska jobba på hagen några timmar innan det blir alldeles för varmt. Hon sover fortfarande, men förhoppningsvis vaknar hon snart så att vi kan dra oss ut... När vi jobbat med det några timmar ska jag rida Ezmeralda på åkern. Mycket fokus på galoppfattningarna ska det bli för att verkligen få ordning på det. Min brorsa ska faktiskt följa med och knäppa lite kort och filma så det blir jättebra! Sen i eftermiddag ska jag hem till en kompis som fyller år och ska ha en liten fest. Alltså blir det rätt så fullt upp för mig idag, men det är bara bra.
 
Vad ska ni ha för er i det fina vädret?
 
Fina bebis ♥

Kommentarer
» Julia - TeamPonnys

Sv: Det hände något med Linas blogg, Så den tog borts. Därför hade hon ingen blogg så vi bestämde oss för detta :)
Åh tack vad kul!
Kram ♥

2013-05-18 | 08:58:01
URL: http://teamponnys.blogg.se
» Tuuli Elmgren

Sv; Eller hur!

2013-05-18 | 10:36:20
URL: http://tuulielmgren.blogg.se/
» Sofie

Sv: ja det ju inte det roligaste kanske :)

Fått en bra start på helgen ?:)

2013-05-18 | 11:56:58
URL: http://soofielundberg.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback