Dressyrträning i Fjärås

2013-05-16 | 22:44:43 | Träningar | 1 Kommentarer
Måste säga först att jag är jättenöjd med båda lastningarna. När vi skulle dit så gick hon bara rätt på. Sen när vi skulle hem så krånglade hon lite, men då testade jag att göra som Tobbe Larsson, steg för steg, och för en gångs skull funkade det faktiskt jättebra. Sen var hon hellugn i princip hela tiden. Jag trodde att hon skulle bli lite stressad eftersom det var en plats hon bara varit på en gång innan, men hon tog det chill och traskade snällt efter mig. Vilken pärla till unghäst jag har! :)
 
Själva träningen är inte något jag skulle kalla vår bästa. I traven fick hon en jättefin form och var mjuk och avslappnad så den är jag väldigt nöjd med. Men galoppen däremot blev bara pannkaka. Hon var trött och fattningarna blev dåliga så hon orkade inte hålla balansen ordentligt. Det är inte hennes fel, men inte enbart mitt heller. Jag fick en del bra tips som vi absolut ska börja träna lite på, men vissa saker var jättekonstiga. Sånt som Maria, som faktiskt har ridit in Ezmeralda, sagt till mig att göra fick jag kritik för eftersom det tydligen "förstörde hästens balans". Men tränare tycker olika, uppenbarligen, så det är ingen mening att ta åt sig. Vi kör på det som funkar bäst för oss och testar oss fram lite. Vi ska ju dit igen nästa vecka och då är det bara att ta nya tag.
 
Karina kollade även lite på sadeln och tyckte precis som jag att den inte låg helt hundra på henne. Istället var de snälla att skicka med oss två sadlar de hade hängande i sadelkammaren hem att testa. Båda låg bättre än våran dressyrsadel så det blir nog jättebra. Förhoppningsvis får hon det lättare med en bättre sadel också. Jättesnällt av dem tycker jag!
 
 
Gammal bild från en Maria-träning

Kommentarer
» Daniela

Jäklar vilket steg hon har! :D PREn i henne syns verkligen.
Är det dressyrhäst hon ska bli?

2013-05-17 | 18:57:12
URL: http://powerpony.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback