Gårdagens ridpass

2013-05-19 | 12:00:00 | Foto | 3 Kommentarer
Det var otroligt varmt kan man säga så vi red inte jättelänge, kanske 40 minuter. Hon var väldigt fin i traven och jobbade på jättefint. Jag var jättenoga med att hålla om henne på ytter och det hjälpte nog en hel del.
 
I galoppen var det nog väldigt jobbigt för henne för hon bara sprang och försökte dra iväg med mig. Det tog ett bra tag att få henne att lugna sig och bli lite lättare i handen. I slutet kändes det helt okej, men det var ingen wow-känsla på galoppen direkt. När jag kollade på bilderna efteråt såg jag att jag gjorde en del fel som troligtvis försvårade det för henne också. Måste vara mycket mer noggrann med mig själv för att underlätta för henne.
 
När jag travade av henne kändes hon väldigt fin. Kunde få henne lång och låg stundvis, men mestadels ville hon inte riktigt sträcka ut sig. Hon var väldigt lätt och fin i handen också och tog mina hjälper väldigt fint så vi avslutade där och promenerade hemåt. Hela Ezmeralda var blöt av svett, överallt. Stackarn, det var väldigt varmt. Men hon jobbade på fint och jag är mestadels nöjd med henne. Galoppen har vi endel jobb kvar på, men annars kändes hon väldigt fin.
 
Efteråt var hon väldigt nöjd med att bli svampad över hela kroppen. Hon som annars hatar vatten stod bara och njöt. När jag släppte henne i hagen med Gloi sen kom hon knappt innanför grinden innan hon la sig ner och bara rullade sig i typ 5 minuter.
 

Kommentarer
» Tuuli Elmgren

Sv; Tack!

Fina bilder!

2013-05-19 | 16:18:10
URL: http://tuulielmgren.blogg.se/
» Camilla Danielsson

Har ni måpnga ängar att rida på?
I denna värme får man ta det lite lugnare så är det ju bara =).. Mina har vilat över helgen inte för värmen utan för att jag skulle ha pluggat!!!

Ska fundera lite på tips till dig.. återkommer om det

2013-05-19 | 17:45:52
URL: http://bbqridtravare.blogg.se/
» Anonym

SV: ja det är lite tungt när klockan ringer 4:20 tre dagar i veckan haha. Men det går det också om man bara planerar livet efter det ;)

Ja det är inte fel att ha fullt upp om dagarna! Särskilt inte om det är sånna saker som man bara blir glad av :D

2013-05-19 | 20:33:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback