Gårdagens ridpass

2013-05-11 | 13:13:00 | Ezmeralda | 2 Kommentarer
Jag hade först gått med när Lovisa testade att rida Gloi för första gången. De var supersöta tillsammans och det gick jättebra faktiskt.
 
Sen tog vi med min kamera ut när jag skulle trimma Ezmeralda lite. Lovisa skulle agera fotograf och fota och filma lite. Zessan var superpigg, spänd och taggad till en början och det syns verkligen när man kollar på bilderna såhär i efterhand. Precis när hon börjar släppa så börjar det spöregna. Vi kör på ändå, men det blev ju självklart inga bilder eftersom kameran ju skulle skyddas. När en dyblöt ryttare och häst till sist nöjer sig då slutar det regna. Och blir istället strålande sol! Jag satt där liksom WTF!?
 
Sammanlagt är jag halvnöjd med passet. Hon blev väldigt lösgjord och fin, men alldeles för lång. Det är ju bra att hon fattar det här med lång och låg nu, men det ska ju gå att variera. Regnet spelade säkert en viss roll i detta, men vi behöver nog jobba en del på att kunna plocka upp henne igen nu. Bakbenen var med rätt bra, men jag vill ha ännu lite bättre påskjut bakifrån så det får vi också träna på.
 
Här kommer några bilder, de flesta från innan regnet. Man kan verkligen se hur spänd hon var.
 

Kommentarer
» Tuuli Elmgren

Sv; Ja det kan jag göra (:

2013-05-11 | 15:42:47
URL: http://tuulielmgren.blogg.se/
» Maja - ryttarinnornas

Fina bilder :)

Elin, du kanske har missat det, men du är vinnaren av tävlingen jag hade förut! Läs inlägget i den här länken: http://ryttarinnornas.blogg.se/2013/may/vinnaren-av-tavlingen.html#

Skicka gärna mailet så fort som möjligt då jag vill kunna börja med filmen :)

2013-05-12 | 14:13:40
URL: http://ryttarinnornas.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback