Taggade hästar

2013-05-06 | 21:34:22 | Ridpass | 3 Kommentarer
Vädret var så himla skönt nu på kvällen så jag och Sanna bestämde oss för att det skulle vara rätt mysigt att rida barbacka. Ezmeralda kändes lugn och fin, men Gloi var desto värre. Herr islandshäst var som en tickande bomb och kunde inte skritta ordentligt ens en gång. Snacka om överskottsenergi...
 
Vi travade rätt så mycket och de såg så sjukt roliga ut att jag var nära att flyga av flera gånger för att jag skrattade så mycket. Gloi var så himla taggad att han bara sprang och sprang, oftast i galopp och Sanna satt aningen löst kan man säga. Men hon hade hyfsad kontroll och flög inte av i alla fall, så det var ju bra.
 
När vi galopperade så lät vi först mig och Zessan rida först för att tempot inte skulle bli för högt, men då blev Gloi helt stressad av att ligga sist. Istället red de först och vi en bit bakom, men då blev Ezmeralda helt stirrig och studsade som bara den. Sist så testade vi att galoppera brevid varandra, men då blev hästarna så taggade av varandra att det gick alldeles för fort. Så det gick inte så jättebra med galopperandet...
 
Ezmeralda sköter sig ju jättebra i galoppen annars, men det är bara det att hon inte vill bli lämnad själv när Mr Överskottsenergi drar iväg som en kanonkula så då hänger hon på. Det får nog bli lite mer disciplin på Gloi nu tror jag. En massa fokus på att bara rida långsamt, hela tiden. Får prata med mamma om det.
 
I alla fall så var det en rolig ridtur. Jättemysigt med lite sällskap!
 
 

Kommentarer
» cissi

hihi vad söt :)

2013-05-07 | 01:15:27
URL: http://cissipissi.blogg.se/
» Fanny Jaensson

Hahah, charmig bild! :D

2013-05-07 | 21:39:04
URL: http://hovskrape.blogg.se
» cassandra

Haha rolig bild ;)

2013-05-08 | 22:35:19
URL: http://cassandraheiskanen.horseworld.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback