Ännu en skada...

2013-11-07 | 19:00:59 | Ezmeralda | 1 Kommentarer
Det här verkar inte riktigt vara min vecka direkt... Först det här med att Ezmeralda sparkade min axel i söndags som jag fortfarande har problem med och nu igår var det dags för ännu en skada, denna gången i form av en supersvullen och öm höft som jag haltat omkring med på praon hela dagen idag.
 
Vi var i paddocken rätt så sent igår kväll, jag och mamma. Jag red Ezmeralda barbacka och hade lagt upp två galoppbommar på långsidan som vi jobbade lite med och hon kändes riktigt fin. Jag lyckades få henne att gå mer uppåt-framåt istället för att dyka ner med huvudet mellan frambenen som hon gillar att göra annars. Formen var lite mer ryckig och ostadig eftersom det var jobbigare för henne, men jag kände att vi fick med bakbenen mycket bättre i alla fall.
 
Efter att hon kört några glada serier med bocksprång i början när vi galopperade blev hon sen fruktansvärt fin i högergaloppen som även är hennes svåra galopp. Hon trampade på grymt snyggt och formade sig precis som jag ville. Det kändes superbra!
 
När vi sedan började jobba med vänstergaloppen gick det inte riktigt lika bra, men fortfarande helt okej. När hon börjat lossa lite i halsen och bogen och slappna av så helt plötsligt såg hon något utanför paddocken och hoppade tre meter rätt åt sidan. Kort sagt så följde jag inte direkt med i hennes skutt utan flög av och slog i höften. Det gjorde fruktansvärt ont kan jag tala om! Förhoppningsvis så blir det lite bättre eftersom vi ska hoppträna för Carita på lördag och jag verkligen vill vara med på det. Att avboka nu skulle kännas lite surt... Men det är bara att vila och hoppas på det bästa!
 
 
Fina skruttisen i paddocken förra fredagen
 
 
 

Kommentarer
» Olivia Gustavsson

sv. ja det har jag hört något om. Kan säkert stämma!! :)

2013-11-11 | 21:53:33
URL: http://oliiviiagustavsson.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback