Fredag

2013-11-01 | 12:03:55 | Allmänt | 0 Kommentarer
Visst har höstlovet gått fort, eller vad tycker ni? Jag skulle då inte tacka nej till en vecka ledigt till, det känns som att man inte fått gjort någonting alls. Och eftersom vädret rent ut sagt varit fruktansvärt kan jag inte säga att vi direkt varit ute och ridit så jättemycket heller tråkigt nog...
 
Idag däremot blir det att ta sig bort till paddocken för att rida igenom henne lite efter en väldigt slapp vecka för bådas del. Lovisa skulle nog hänga med på Gloi tror jag så det blir alltid roligt! Hade tänkt lägga fram några bommar och sätta upp lite konor och bygga upp några lösgörande övningar kring dessa.
 
Imorse förresten hade vi det lite för roligt borta i stallet kan man säga. När jag släppte Ezmeralda i hagen tyckte Gloi att det var ett perfekt tillfälle att springa rätt igenom matte ut genom grinden och ställa till cirkus på stallplanen... Han sprang runt i ökad trav och visade upp sig för alla de andra hästarna som var ute i hagen och det resulterade i tre hästar som galopperade runt som galningar inne i sina hagar och så Gloi då som sprang runt utanför. Varje gång jag ens kom i närheten av honom for han iväg i full galopp... Suck. Som tur var blev han trött efter ett tag och accepterade godiset jag lockade med.
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback