Stallmorgon

2013-11-03 | 11:29:38 | Ezmeralda | 1 Kommentarer
Den här söndagen började på precis samma sätt som de flesta andra söndagar. Jag morgonfodrade och släppte ut mina hästar innan det blev dags att dra ner till travbanan och morgonfodra, släppa ut och mocka hos ett till gäng hästar. Mysigt som vanligt!
 
När jag sen skulle förbi stallet igen och lägga ut lite hö till hästarna på vägen hem gick det inte riktigt som jag tänkt mig... Ezmeralda var lite för närgången när jag försökte balansera mig in i hagen med höt utan att ramla i leran. Jag knuffade bort hennes huvud lite så att hon inte skulle få mig att ramla. Då blev hon plötsligt jättegrinig och vände rumpan till. Sen när jag minst anade det kom det två bakhovar flygande mot mig. Den ena träffade mig rejält i ena axeln så hårt att jag flög bakåt och landade i leran. Helt fruktansvärt ont gjorde det.
 
Just nu känns det lite bättre när jag fått kyla ner axeln och lindat den med bandage för att få svullnaden att gå ner. Den var nästan dubbla storleken innan, men nu är det lite bättre och jag tror att det ska gå bra att gå tillbaka till jobbet senare. Men det var en helt onödig skada som inte alls hade behövt hända om jag varit lite försiktigare. Min häst är i vanliga fall världens snällaste och jag trodde inte att något sånt skulle hända. Men snälla ni, var försiktiga! Alla hästar kan göra något sånt, speciellt om det är mat inblandat. Oavsett hur snäll och väluppfostrad en häst är så är det fortfarande en häst och olyckor händer så lätt när hästar är inblandade.
 
Nu ska jag ta och vila lite så att jag är fit for fight igen om en halvtimme när det är dags för lite mer mockning och in/utsläpp nere på travbanan. Ha en jättebra sista lovdag allihop!
 
 
 
 Tur att hon är så söt i alla fall, lilla hästskrället <3

Kommentarer
» Elin Brolin ~ Foto & Mode

Shit vilken fin häst du har!

2013-11-03 | 12:21:25
URL: http://elinbrolin.webblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback