Helt sjukt

2013-10-08 | 07:26:54 | Ezmeralda | 0 Kommentarer
Ni kan inte gissa vad som hände igår IGEN...!
 
Jag och Ezmeralda var ute i kolmörkret och promenerade en runda igår på kvällen. Hon var helt avslappnad och gick efter mig på löst grimskaft, det var supermysigt. Men plötsligt så bara tvärstannar hon utan förvarning och är plötsligt jätterädd och darrar och fnyser. Jag såg ingenting alls först i och med att det var så mörkt, men efter en stund kunde jag urskilja några mörka skuggor jämte vägen en bit fram. Två möten med de där älgarna på två dagar! Måste vara något slags rekord eller nåt. I vilket fall började de gå mot oss så fort de hörde Ezmeralda börja fnysa och ha sig så det fanns inte direkt något annat att göra än att vända och gå tillbaka. Hade ingen större lust att bli jagad av älgar i mörkret...
 
När vi gått en bit kom en bil på vägen vi just gått på och vi kunde se på avstånd att den var tvungen att stanna för hela familjen älg – mamma, pappa, barn – stod på vägen. De verkade inte rädda för bilen alls utan promenerade över till andra sidan i sakta mak. Snacka om orädda älgar!
 
Kan säga att jag inte har någon som helst lust att träffa på dem igen. Varken jag eller Ezmeralda är speciellt förtjusta i älgarna vid det här laget...
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback