Regn och mörker

2013-10-27 | 18:25:12 | Ezmeralda | 3 Kommentarer
Herregud vad mörkt det är nu på kvällen! När jag gick hem från jobbet vid fem-tiden var det redan mörkt ute. Jättejobbigt måste jag säga... Och när det regnar sådär fruktansvärt mycket ovanpå det så känns det inte direkt jätteroligt.
 
Som tur var så höll sig vädret helt okej när jag och Ezmeralda var ute och red innan på min lunchrast. Vi skrittade bara en mysig runda och Zessan skötte sig jättefint. Däremot så skrämde hon mig rätt så rejält genom att helt plötsligt börja halta riktigt mycket. Jag blev självklart jätteorolig och hoppade av på en gång för att känna igenom benen på henne. Det var en jättestor, minst en decimeter lång, sten som hade kilat sig fast i ena framhoven. Inte konstigt att hon fick ont! Som tur var lyckades jag pilla loss den och sen gick resten av ridturen problemfritt. Vi tog oss över båda broarna utan att hon reagerade ens en gång och fick möte av en massa bilar. Sjukt stolt över min bebis som snart är nästintill trafiksäker!
 
Nu ska jag hem till bästa vän för en myskväll i regnrusket. Ha det bra allihop!
 
 
Ezmeralda i ett liknande tråkigt väder förra hösten
 

Kommentarer
» Tuuli Elmgren

Sv; Ja :D

2013-10-27 | 18:38:22
URL: http://tuulielmgren.blogg.se/
» Maja

Sv: Tack så mycket! :)

2013-10-27 | 19:16:48
URL: http://majawallstrom.blogg.se/
» Essie

Ännu jobbigare när mörkret kommer snabbare nu eftersom vi flyttat tiden. Blir så irriterad när man precis ska avsluta ridpasset men det är för mörkt så man knappt ser något...

2013-10-27 | 20:12:37
URL: http://kmutten.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback