Galet hispig häst

2013-09-18 | 22:09:29 | Ezmeralda | 0 Kommentarer
Idag när jag och Ezmeralda red ut var hon ärligt talat halvt skogstokig. Hon gick på helspänn exakt hela tiden och hoppade till för varenda litet ljud. Det hjälpte inte direkt att det hade börjat skymma och att jag red barbacka heller... När vi skulle in i skogen såg hon någon läskig sten eller något och hoppade flera meter åt sidan och jag som inte alls var beredd flög av, men lyckades hålla kvar i tyglarna i alla fall så hon inte kunde springa iväg. Stackarn fick sig ett ryck i munnen, men hellre det än att hon skulle ha sprungit iväg med lösa tyglar hon kunnat trampa på...
 
Vi travade och tog en liten galopp mot slutet när hon i alla fall kändes kontrollerbar och det gick prima. Fast hon blev nästan piggare efteråt... Jag tror att hon behöver komma igång lite bättre och gå lite mer och hårdare pass för att bli av med all den häre överskottsenergin och slappna av bättre. När hon är så här spänd så blir hon svår att hantera från marken också och det är inte så roligt direkt. Så nu ska här ridas! :)
 
 
Bild från Maria-träning i vintras. Så galet sugen på att träna just nu!
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback