Halvkatastrofal uteritt

2013-09-26 | 22:07:05 | Ezmeralda | 1 Kommentarer
Kan säga att idag inte riktigt var min och Zessans dag, i alla fall inte inom ridningen. Det blev lite senare än jag hade velat så vi gav oss ut i skogen istället för att rida på åkern utan att knappt se något. Jag blev lite besviken kan man säga när jag märkte att Ezmeralda var ungefär likadan som hon var att rida för ett år sen.
 
Hon tyckte att allt var läskigt och gick knappt framåt, flera gånger backade hon eller ställde sig på två ben istället. Vid travbanan var jag tvungen att hoppa av och leda henne förbi vilket jag inte behövt göra på flera månader. När hon väl gick framåt taktade hon som bara den och var lite som en tickande bomb, men kändes ändå inte helt fräsch utan var väldigt stel och spänd i hela kroppen. Hade verkligen behövt ta ett dressyrpass och verkligen rida loss henne...
 
Det allra läskigaste var när vi skulle skritta förbi en mötande bil och hon plötsligt tvärvände om och hoppade in framför bilden. Tack och lov var föraren schysst och hade stannat, jag vågar inte ens tänka på vad som hade kunnat hända annars!
 
På gången däremot var hon väldigt mysig att hålla på med och stod helt blickstilla när jag pysslade om henne och stretchade, så det var ju något positivt i alla fall. Men vi tar nya tag imorgon och hoppas att det går bättre då.
 
 
Vi föregick i alla fall med gott exempel och klädde oss topp till tå med reflexer. Det ni!

Kommentarer
» Tova

Just nu pågår en tävling på min blogg där man kan vinna en snyggt schabrak från Schockemöhle som passar bra för både träning och tävling! Om du inte vill ha det själv så kan du ju alltid ge bort den till en vän. Det enda du behöver göra för att ha chans att vinna detta är att följa några få steg, det tar inte mer än några sekunder. Här hittar du tävlingen: http://tovaeivinson.se/2013/october/vinn-ett-schabrak-fran-schockemohle.html#comment.


Kram! (Förlåt om du inte vill ha sådana här kommentarer)

2013-10-07 | 08:15:48
URL: http://www.tovaeivinson.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback