Ledig fredag

2013-09-27 | 10:54:18 | Allmänt | 0 Kommentarer
Passade på att sova någon timme extra idag eftersom att vi har studiedag och är lediga från skolan. Otroligt skönt och välbehövligt och nu är jag jättepigg och taggad på att ta tag i dagen. När jag släppte ut hästarna imorse var de helt tokiga och sprang omkring och hoppade och lekte ett bra tag i sin frosttäckta hage. Jättesöta var de!
 
Jag har tänkt att jag alldeles strax ska gå bort och göra i ordning Ezmeralda för att rida lite dressyr på åkern. Det blev ju inte av igår och nu när jag är ledig och kan rida när det är ljust får man ju passa på! Har inget speciellt mål egentligen med passet mer än att jag vill få loss henne ordentligt om det går. Tänkte lägga extra mycket tid på skrittjobbet idag eftersom det är det som brukar lösgöra henne allra mest.
 
I eftermiddag kommer först veterinären för att vaccinera henne och sen ge henne lugnande för att hon ska vara lugn när hovslagaren kommer och slår på bakskor efter det. Vet inte hur det är med vaccineringen men jag antar att det är precis som förra gången att hon ska ta det lugnt några dagar. Jag jobbar ändå hela helgen så det passar bara bra för min del om hon bara ska gå lite lugnt.
 
 
Ungefär såhär mycket frost var det idag i hagen. Bilden är från i vintras

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback