Reflexer

2013-09-24 | 12:16:00 | Åsiktsinlägg | 2 Kommentarer
Nu när det börjar bli mörkt igen på kvällarna vill jag bara på minna er alla om att faktiskt använda reflexer. Ju fler desto bättre. Jag är rätt säker på att många av oss inte har den lyxen att det finns ett ridhus att hålla till i när det är för mörkt på kvällarna utan måste ge sig ut i skogen i mörkret för att hästen ska få sin motion. Så är det i alla fall för mig. Och i såna situationer är reflexer livsnödvändiga. Bilarna ser oss inte annars och det kan bli riktigt farligt, en olycka händer så otroligt lätt. Speciellt eftersom vissa bilister kör så otroligt fort.
 
Jag tycker även att man ska ha pannlampa eller ljus på något sätt för reflexerna syns ju inte för folk som går och tänk dig själv vilken hjärtattack man skulle få om det plötsligt kommer en häst från ingenstans när man är ute och går. Dessutom ser du bättre själv och får bättre koll på din omgivning.
 
Ta vara på er själva och era hästar när ni rider ut den här mörka tiden på året. Att sätta på åtminstone några benreflexer på hästen tar inte lång tid och kan ha större betydelse än man tror.
 
 
 Suddig bild på mig & Ezmeralda förra hösten

Kommentarer
» Tuuli Elmgren

Sv; Det skulle jag nog kunna fixa!

2013-09-24 | 17:39:25
URL: http://tuulielmgren.blogg.se/
» Vanessa

Jah rider alltid med reflexer nu på kvällarna. Förstår inte folk som rider utan "bara för att". ;)

2013-09-27 | 07:07:40
URL: http://russetville.webblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback