"Bombningen på Flyinges elevhem"

2014-12-19 | 21:49:12 | Allmänt | 2 Kommentarer
Jag vet inte om ni sett nyheten som cirkulerat i alla tidningar och på nyheterna, men det har gjorts en rätt stor grej av denna händelsen och många tidningar har vridit på sanningen lite väl mycket kan man tycka.
 
Nej, det har inte skett en bombning här på Flyinge.
Nej, det är ingen 20-årig student som jagas av polis.
Nej, hela elevhemmet behövde inte evakueras.
 
De flesta av oss sov faktiskt oss igenom hela kalabaliken och fick inte reda på vad som hänt förrän imorse och blev då förbjudna att gå till skolan då de ville ha oss samlade. Vi, eller ja, de som inte åkt hem över jul än, har hållt till på elevhemmet hela dagen och det är absolut ingen fara. 
 
Kort sagt så är det en kille som bor här som försvann, polisen tillkallades och sökte igenom hans rum och hittade då en hel del saker som han kanske inte borde ha av rena säkerhetsskäl. Han är ännu inte upphittad, men annars är allting lugnt. De farliga föremålen är borta och vi får fortsätta som vanligt bara. Det bör kanske nämnas att personen i fråga inte går på Flyinge, utan är en utomstående som ändå bott här.
 
Vi har spenderat stora delar av dagen med att skratta åt hur mycket media vänder och vrider på sin fakta för att få bättre storys och det är helt sjukt egentligen. Vill ni läsa nån artikel om händelsen skulle jag rekommendera denna, den tyckte jag verkade stämma rätt bra med den information vi fått.
 
 
 
 

Kommentarer
» Elsa Sophie S. Varnäs

Svar: Ja, maze runner är riktigt bra! Jag är dock en riktig liten fegis när det kommer till filmer så jag höll min kompis i handen genom hela filmen och skrek ett antal gånger men tycker att den var jättebra och spännande! :)

2014-12-20 | 01:26:59
URL: http://tavlingsponnys.horseworld.se
» Elsa Sophie S. Varnäs

Svar: Ja, maze runner är riktigt bra! Jag är dock en riktig liten fegis när det kommer till filmer så jag höll min kompis i handen genom hela filmen och skrek ett antal gånger men tycker att den var jättebra och spännande! :)

2014-12-20 | 01:29:22
URL: http://tavlingsponnys.horseworld.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback