Mindre lyckad dressyrträning

2014-07-07 | 01:57:05 | Ezmeralda | 0 Kommentarer
Vet inte vad jag förväntade mig riktigt inför  dagens träning, men kan säga att det inte gick i uppfyllelse i alla fall. Det var sjukt varmt, Ezmeralda var svettig redan efter att ha åkt transport och när vi sen kom in i ett växthusvarmt och dammigt ridhus gjorde inte det saken bättre. Hon var rätt så fin när vi värmde upp, då släppte hon igenom i alla gångarter, men så fort vi började jobba lite mer ordentligt så blev det katastrof.
 
Det var inte så att det gick jättedåligt egentligen, det gick bara inte bra. Hon gick framåt och bråkade inte, men samtidigt så var hon stel som en pinne och ville helst springa som en giraff alternativt hänga sig helt i handen. Vi jobbade och jobbade och svetten rann om stackars Ezmeralda (och mig också!!) och tillslut så gick det lite bättre. På slutet blev hon riktigt fin och bärde sig själv jättebra, det kändes väääldigt skönt efter allt stretande. Vi höll inte på speciellt mycket efter det, galopperade lite och travade henne sen så lång och låg som möjligt, sen fick det räcka.
 
Det fanns inte en torr fläck på hela hästen efteråt så hon fick sig en dusch när vi kom hem och sen stretchade jag henne lite innan vi tog Gloi och traskade ut i hagen. De verkade rätt så nöjda sen när de gick och betade sida vid sida i kvällssolen.
 
 
Såhär fin var Ezmeralda i alla fall med ny sadel, nytt schabrak och nya lindor. Kan man inte vara bäst får man vara snyggast! :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback