Morgondressyr med Gloi

2014-07-05 | 08:53:04 | Allmänt | 3 Kommentarer
Godmorgon alla fina!
 
Idag blir det att åka iväg under dagen. Ska hem till en kompis jag inte träffat på ett tag och vi ska till hennes stall och rida på hennes medryttarhäst bland annat. Kommer bli en jättebra dag, det känner jag på mig! :)
 
I alla fall så passade jag på att gå upp lite tidigare för att hinna rida Gloi på morgonen. Känner att jag bara hinner med en häst ikväll eftersom vi även ska ha gäster så då fick det bli att rida lilleman en snabbis på morgonen. Eftersom jag inte orkade krångla med att få ut Z ur hagen och ta med henne på en uteritt på släp så blev det att vi red lite dressyr i hagen. Den hagen de går i nu har en platt och fyrkantig del där det funkar bra jättebra att rida så vi höll till där. Vi håller ju på att bygga upp hans kondition och eftersom det är rätt högt gräs så höll vi bara på en knapp halvtimme. Vi red lite volter och serpentiner och travade lite på rakt spår. Gloi kändes jättefin och samarbetsvillig även om han blev trött väldigt fort. Vi har precis börjat sätta igång och trava igen för första gången sen innan hältan och han förvånade mig genom att nästan på en gång börja trava i form, såå duktig var han!
 
Ezmeralda roade sig genom att gå bakom oss under hela ridpasset så hon tränade lite dressyr alldeles själv, haha sötnosen! :)
 
Ha en bra dag alla!
 
 
 

Kommentarer
» Theresia

Vilken bullig Bild :))

Sv: Hon såldes.. :(

2014-07-05 | 10:44:32
URL: http://theresiasandahl.blogg.se
» Isabelle

Hoppas du får en lika bra dag som du tror :)

2014-07-05 | 11:32:16
URL: http://isalhorses.blogg.se
» Emelie

Mysig bild ! :)

Sv; Han stod i hagen jämte min och han var väl inte den snällaste åsnan och så på något sett kom han ut och skulle springa och hälsa på mig men han kan så fort så han puttade ner båda oss och sen bet han mig i armen hahah ;)

2014-07-05 | 12:16:54
URL: http://emeliedaniielsson.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback