Dressyrträningen i söndags

2014-06-03 | 13:29:00 | Träningar | 2 Kommentarer
Vi delade som sagt lektion med Hanna & Jatsi så vi fick jobba lite själva emellanåt medans Maria höll på med dem. Fick ridit fram precis som jag ville med både trav lång och låg och galopp i lite friskare tempo och sen tyckte jag att hon kändes riktigt trevlig faktiskt.
 
Vi jobbade mest med volterna under just denna träning eftersom det var lite svårt att använda hela ridhuset när det var en osäker 4-åring i andra ändan. Ezmeralda skötte sig super! Hon gick i en stadig form i princip hela passet och det var mest att jobba på att få upp henne fram ännu lite till så att bakbenen bättre skulle få plats.
 
I galoppen krånglade hon lite när hon tyckte att det blev för jobbigt och började backa och stegra en stund. Efter mycket övertalande och velande fram och tillbaka så gick hon med på att vi kanske kunde jobba lite ändå och då blev hon riktigt fin. Inte lika fin som förra träningen när galoppen var helt super, men den var ändå bra.
 
Sammanlagt är jag jättenöjd med bebis Z, det är nästan som att hon vilat sig i form, haha. Mamma filmade lite, ska se om jag kan få upp det ikväll för iMovie krånglar.
 
 
Från en Maria-träning i vintras
 

Kommentarer
» emelie andersson

så fina tillsammans :)

sv: ja verkligen! :D <3

2014-06-03 | 15:24:53
URL: http://emeliiiiieandersson.blogg.se
» Tuva

Bästa ni!!

2014-06-03 | 20:41:55
URL: http://fattagaloppen.blogspot.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback