Träningen i lördags...

2014-03-10 | 13:15:00 | Ezmeralda | 1 Kommentarer
...gick väldigt bra faktiskt! Även fast det var pappa som körde vilket han inte gör speciellt ofta så gick lastningarna fint och jag klarade att lasta henne helt själv utan några större problem. Framsteg!
 
Vi fick ett litet problem i början eftersom jag av misstag tagit med Glois sadelgjord som såklart inte passade, men det löste sig och vi fick låna en sadelgjord av Maria. I början när hon kommit igång jobbade vi mycket med galoppen, att få till långa språng i ett lugnt tempo och att kunna galoppera raka linjer med henne svagt ställd åt båda hållen. Gick jättebra och hon fick verkligen en superfin galopp!
 
Efter en skrittpaus på långa tyglar skulle vi sen jobba med traven, men det ville Ezmeralda inte alls... Hon tyckte att det räckte efter galoppen och var jättestretig och grinig. Hon gjorde sina bästa giraffimitationer och pinnade på i full fart utan att bry sig det minsta om mina hjälper. Det tog lång tid att ta sig förbi allt det där stretiga och jag var redo att ge upp flera gånger, men sen tillslut släppte det och hon blev så sjukt fin. Allt det där stela och stretiga bara försvann och hon blev en helt annan häst. Steget blev långt och vägvinnande, bakbenen kom med mycket bättre och hon kunde bära upp sig själv utan att hänga sig i handen.
 
Sammanlagt så är jag nöjd med träningen för resultatet gjorde verkligen allt det där kämpandet värt det. Z var också väldigt nöjd, öronen framåt och frustade väldigt mycket. Sen så hade hon en hel del träningsvärk igår kan man säga...
 
 
Bild från förra träningen

Kommentarer
» Anita

Kul att det gick bra :D

2014-03-10 | 14:39:37
URL: http://siliiins.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback