Bokat tid för sadelprovning!

2014-05-14 | 16:06:00 | Utrustning | 3 Kommentarer
Ni som har följt med här på bloggen ett tag kommer antagligen ihåg vilka fruktansvärda sadelproblem vi hade, som började så långt tillbaks som förra våren... (!) Vi har fått hem ett ändlöst antal sadlar under det senaste året och även haft ut en sadelprovare utan att få tag på en sadel som passar den lilla hästen. Suck.
 
Nu har jag i alla fall tagit tag i det hela och ringt och bokat in en tid på HorseFarm i Falkenberg, där de har dryga 200 sadlar! Någon av dem måste ju passa både hästen och plånboken. Problemet är ju då att i och med att det är så långt bort så kan vi inte ta en tid på vardagar eftersom sista tiden är kl 4... Och lördagarna var aningen fulbokade kan man säga! Men nu har vi i alla fall en tid lördagen den 28 juni kl 10. Tills dess får vi väl klara oss med att bara rida barbacka och i Glois allroundsadel. Känns skönt att i vilket fall ha en tid.
 
 
Den här sadeln vi hade förra året låg riktigt bra på Z, tyvärr var den däremot enorm i sitsen och alldeles för stor för mig...

Kommentarer
» Tuva

Hoppas ni hittar någon bra sadel :)

Svar: Tack bästaste du <3<3

2014-05-14 | 16:16:17
URL: http://fattagaloppen.blogspot.se
» Katta

Fin blogg!

2014-05-14 | 17:18:59
URL: http://jagkatta.horseworld.se
» Johanna

Sv; Jag åkte slalom om så ramlade jag på nåt tokigt sätt så nåt i knät gick sönder. Har blivit opererad och gått på kryckor ganska länge nu, men snart så kanske jag slipper dom. :)

Hoppas att det löser sig och att du hittar en sadel som passar er båda!

2014-05-14 | 19:59:01
URL: http://horsesinmind.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback