Början på långhelg!

2014-05-29 | 13:00:42 | Allmänt | 3 Kommentarer
Känns grymt skönt att faktiskt ha hela fyra dagar ledigt nu, kommer att bli underbart! Ezmeralda har alla skor fastspikade i hovarna nu, Gloi är på väg att bli helt igångsatt och jag får rida Pärlan och Bettan hur mycket jag vill. Kan det bli bättre??
 
Idag har jag inte riktigt tänkt ut hur jag ska göra med hästarna än. Vill självklart få ridet båda två, men håller på och klurar på hur det ska gå till. Ezmeralda ska tävlas imorgon och dressyrtränas på söndag. Plus så red jag henne igår och dressyrjobbade lite på en äng. Egentligen skulle jag vilja gå till paddocken och provhoppa något skutt idag inför imorgon och dressyrjobba henne lite lång och låg, men frågan är om det blir för jobbigt när vi ska tävla imorgon eftersom det säkert tar minst två timmar i såna fall. Andra alternativet är att vi tar en lite längre uteritt, kanske upp mot sjön och galopperar en del i skogen, men då får vi varken dressyrat eller hoppat.
 
Gloi får ju bara skrittas så jag tänkte att jag gör det ikväll när jag ändå tänkte ta bort Z till stallet och duscha henne, så kan hon stå därinne medans vi är borta.
 
Sen tänkte jag försöka hinna en sväng bort till Svingsåsen och rida Pärlan eller Bettan idag också eftersom det kanske är min sista chans att rida lite extra innan Hanna kommer tillbaka och vill ha sina medryttarhästar tillbaks hehe. Kan hända att jag hinner bort en sväng imorgon också, men det är osäkert.
 
 
Perfektion

Kommentarer
» Sandra

Hejsan! Har du fått mitt mejl angående min bloggtävling om K9-produkterna? :)

2014-05-29 | 17:49:48
URL: http://scoccosfideli.horseworld.se
» Ami

Super fin header du har♥

2014-05-29 | 18:49:30
URL: http://aminilsson.horseworld.se
» Tuva

Finisar <3

Svar: Haha tack :D

2014-05-29 | 20:35:28
URL: http://fattagaloppen.blogspot.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback