Fått tag på hovslagare

2014-05-15 | 17:14:14 | Ezmeralda | 0 Kommentarer
Ezmeralda tappade ju, som ni nog vet, en sko igår vilket gjorde att jag var tvungen att avanmäla mig till P&J i Fritsla idag. Synd. Nu har jag i alla fall fått tag på vår "reserv-hovslagare" och hon kunde fixa på en ny sko redan idag, så det var skönt. Jag & Z ska gå hem till henne till kl halv åtta så får vi skon fixad. Passar jättebra så kan vi få kommit bort till paddocken en sväng i helgen och jobba lite ordentligt och kanske även rida ut med Hanna & Betty om hon ska rida i helgen.
 
Är lite nervös för hur detta ska gå bara... Vi brukar ju ge henne lugnande innan skoning i vanliga fall och har inte gjort utan på ett bra tag, så det kommer att bli spännande att se hur detta funkar. I och med att det bara är att slå på en sko så borde det ju gå rätt så snabbt. Man kan ju alltid hoppas. Senare ikväll är planen att gå en sväng med Gloi om inte mamma hinner göra det medans vi är borta.
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback