Flyinge!

2014-05-11 | 20:04:25 | Allmänt | 1 Kommentarer
Hade en superhärlig dag på Flyinge igår, känns verkligen som att det kommer att bli grymt till hösten. På programmet så stod frågestund och lunch i aulan, rundvisning, ridning och körning och elevshow så det var en fullspäckad dag!
 
Jag fick faktiskt rida två av Flyinges hästar! Den första jag red hette Boneville (ingen aning hur det stavas...). Han var en jättestor körhäst på 1.83 cm som var helt galet pigg. Han brukade köras på ett mycket skarpare bett tydligen och tyckte att det var jätteroligt att få springa omkring med ryttare på ett vanligt tränsbett... Kan säga att det inte alls gick bra, han var helt annorlunda mot Ezmeralda, både på storlek, steglängd och i munnen, och det såg antagligen fruktansvärt ut. Han var liksom jättetungriden och samtidigt helt galet pigg och drog iväg allt vad han kunde. Kändes ju rätt så pinsamt att det gick så dåligt typ... Men det var en annan tjej som också hade en häst hon inte riktigt funkade ihop med så vi fick testa att byta hästar.
 
Istället fick jag rida Candide, en aningen mindre halvblodskille. Den här hästen var raka motsatsen mot den andra, han var helt fruktansvärt seg. Det var verkligen att driva i varje steg för att han ens skulle gå framåt och så var han samtidigt jättetung att rida. Vet inte om det såg mycket bättre ut egentligen, men ridläraren sa att det var mer min typ av häst. Kan inte säga att jag håller med egentligen, tycker mer att min typ är hästar som Ezmeralda. Såna som är lite nättare och kvickare i sina rörelser och inte alls tunga. Men fick i alla fall beröm för att jag satt bra på honom och hade en fin hand så det var ju roligt att höra. Ska försöka öva lite i sommar nu på att rida hästar som är lite tyngre så att jag får lite vana.
 
Sen så kollade vi lite på elevhemmet, även fast vi faktiskt redan fått privatvisning i julas och sen efter elevshowen åkte jag och pappa runt och kollade på lite möjliga stallplatser till Z. Sammanlagt en rolig dag!
 
 
Jag och Boneville
 
 

Kommentarer
» Anita

Så fin häst :D

2014-05-12 | 12:18:03
URL: http://siliiins.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback