Semester för Z

2014-05-05 | 23:47:39 | Ezmeralda | 3 Kommentarer
Har bestämt mig för att Ezmeralda ska få en veckas ledighet och slippa allt vad träning och ridning heter. Inte för att hon går speciellt hårt i vanliga fall... Lite lugna barbackauteritter liksom... Men i alla fall så kan man väl sammanfatta det såhär: Jag har massa saker jag måste göra, men aldrig får gjort. Det finns alltid något "viktigare" man blir distraherad av och så lyckas man skjuta upp det ännu lite till. Någon som känner igen sig?
 
På senaste tiden har jag gjort det här alldeles för mycket, vad som helst har kunnat bli en distraktion och det är tröttsamt. Har bokstavligt talat inte ens gjort en femtedel av allt pluggande jag borde ha gjort med nationella och sånt roligt på gång. Kan erkänna att jag faktiskt har en halvfärdig bilduppgift liggande hemma som skulle varit inne innan sportlovet... Vet inte ens hur jag lyckas.
 
Så den här veckan ska jag ägna åt att faktiskt vara produktiv, eller i alla fall försöka så gott det går. Ezmeralda kommer bara att bli glad av att få ha lite sommarlov och bara äta gräs och gosa och jag kan då fokusera på annat. Kan dessutom tillägga att jag just nu inte vet vad jag ska göra av Gloi när jag rider eftersom han inte kan bli lämnad själv i hagen utan att springa runt som en galning. För att förhindra det måste man då släpa en motvillig islandshäst åsna hela vägen bort till stallet vilket självklart leder till att den sammanlagda tiden för ridturen ökar – med minst 45 minuter. Eftersom han bara ska äta medicin fram till torsdag och sen förhoppningsvis bli friskförklarad så passar det bra med Ezmeraldas minisemester.
 
 
 

Kommentarer
» Catrine

jag känner igen det :) plugg är inte lika kul som hästar!

2014-05-06 | 11:43:11
URL: http://catrinelouise.blogg.se
» Anita

Lite semester är aldrig fel.. ;)

2014-05-06 | 12:14:45
URL: http://siliiins.blogg.se/
» Tuva

Fin bild :D

2014-05-06 | 18:05:14
URL: http://fattagaloppen.blogspot.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback