Härliga lov!

2015-02-14 | 23:42:30 | Allmänt | 1 Kommentarer
Idag var då den första riktiga lovdagen efter en minst sagt intensiv vecka. Väldigt skönt att få koppla av kan jag säga! Förutom stallet har det blivit lite styrketräning, pannkakslördag och pizzakväll framför melodifestivalen med bästa. Inte så många kvar nu, men vi hade sjukt mysigt i alla fall!
 
Z idag var till en början fruktansvärt jobbig, spänd och tittig och flög i luften för minsta lilla. Efter ett och ett halvt varvs halvkontrollerad uppvärmning på galoppbanan gick vi in på Melonbanan (Flyinges fina utebana) och började jobba. Ett stenhårt pass blev det, med mycket fokus på galoppen och hon var sjuuuukt trött efteråt lilla Z. Men det gick så bra! Min fina, fina häst gjorde både rena byten och en jättestadig förvänd galopp, vilket var de två moment vi fokuserade mest på. När vi travade av hade hon kommit under sig med bakbenen jättefint och fått det där riktigt svävande steget som hon kan plocka fram om man bara kämpar för det. Jätteroligt!
 
Annars i veckan har vi tränat två gånger för Linda (hoppstipendiaten på Flyinge), dels i måndagsgruppen då vi jobbade med bommar och dels privat tillsammans med Moa & Pripps. Båda passen var min häst klockren, dock gav privatträningen bra mycket mer. Det var första gången vi gjorde så och det funkade verkligen jättebra. Linda är sjukt duktig och vet precis hur hon ska förklara och hjälpa en för att lyckas så bra som möjligt.
 
Förra helgen var jag ju faktiskt hemma också, om jag ska fortsätta den här lilla summeringen av vad som hänt under tiden jag haft för fullt upp för att blogga. Väldigt mysig helg som bestod av tidigt födelsedagsfirande på restaurang med liten skara familj och släkt, träffa underbara vänner och hälsa på lille älsklingsGloi. Mys!
 
Min 17-årsdag ägde också rum i veckan, i torsdags för att vara exakt. Det var väldigt härligt att fylla år på en Flyingedag och få spendera dagen med körning, exteriörbedömning och sen träning med Z. Vi hade ett litet firande vid 12 på natten mellan onsdag och torsdag då jag och Emelie fyller år dagarna efter varandra. Det blev en superfin tårta de andra bakat och presentutdelning.
 
Allt som allt så flyter livet på och är allmänt härligt här nere i skåneland. Hoppas ni alla har det bra!
 
 
 
 

Kommentarer
» Sophie S. Varnäs

Vad skönt med lov! Jag har lov vecka 9, vilket jag längtar till ;)

Svar: Hihi, jaa tack!! :D

2015-02-15 | 07:24:28
URL: http://tavlingsponnys.horseworld.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback