Två hästar innan lunch!

2015-02-18 | 12:46:09 | Allmänt | 1 Kommentarer
Känner att det enda jag pratar om här på bloggen nuförtiden är hur mycket hästar jag rider, men om jag ska vara helt ärlig så är det faktiskt det enda jag gör nu på lovet. Äter, sover, pluggar (ytterst lite...) och är i stallet.  Men det är bara roligt!

Idag var jag och Vickan i stallet hos våra hästar vid 8 och red ut i det superhärliga vädret. Det blev en tur på en dryg timme runt kungsgården och sen runt terrängbanan. Supermysigt! Z tyckte att det var jättehärligt att få galoppera på i lite högre tempo i solskenet på terrängbanan. 

När vi sedan var klara med våra egna hästar blev det att cykla till nästa stall där lille hopphästen Nezco står. Hans ägare är borta och tävlar i veckan så vi ska rida honom några gånger. Idag så fick jag värma upp honom i en halvtimme och just nu håller Vickis på att arbeta honom lite ordentligare. Det är ju bara första gången vi rider honom så det var mest att känna på hur han funkar och så. Jag tyckte att det var en riktigt fin häst, han är lyhörd och tar de allra minsta hjälperna, men sen var han även väldigt pigg och spänd så min halvtimme bestod mest av att försöka mjuka upp honom och få honom att börja bära sig. På slutet blev han riktigt fin faktiskt och nu när Vickis rider ser han superfin ut!

Senare, efter lunch och pluggning, ska jag även få rida Breeze idag igen så det ska bli roligt! Planen är att rida i något ridhus och fortsätta jobba med lösgörande och sidvärtesrörelser. 

Hörs ikväll hörni!

Uteritten imorse

Vickis och Nisse just nu

Kommentarer
» Tuva Björnwall

Vad kul!!

2015-02-18 | 19:39:05
URL: http://fattagaloppen.blogspot.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback